Hittan és etika
Üdvözöljük a hittan/etika tantárgyak oldalán!
„Merre tartunk?
Honnan jövünk?
Miért vagyunk?
Van még jövőnk?
Létezik az alagút?
S végén a fény?“
Ezeket a mindenkit foglalkoztató kérdéseket teszi fel a stuttgarti hip-hop zenekar, a „Die fantastischen Vier” a Megszülettünk című dalban. Kérdéseket, amelyek diákjainkat is foglalkoztatják, és amelyek a hittan- és etikaórák fontos témái.
A Budapesti Német Iskolában mind a 12 évfolyamon ökumenikus hittanoktatáson vehetnek részt a diákok – az általános iskolában részben akár magyar nyelven is.
Az 5-12. osztályokban etikaóra is választható.
Német-magyar interkulturális intézményként a népek és nemzetek együttműködő, barátságos együttélése mellett köteleződtünk el. Ez a gondolat hatja át hittanoktatásunkat is. Iskolánkban a diákjaink megismerkednek a vallási közösségekkel, a különböző vallások legfőbb jellemzőivel és Isten fogalmával.
Etikaórán társadalmunk értékeivel és normáival foglalkozunk. A beszélgetések és viták célja egy olyan értékrend felállítása, amely segíti a gyerekeket egy felelősségteljes élet kialakításában. A különböző kultúrákban cseperedett diákok etikaórán felismerhetik saját kulturális gyökereik jellemzőit és könnyebben megérthetik a másokéit.
Iskolánk nem érhetné el oktatási céljait hittan- és etikaoktatás nélkül. Erkölcsi konszenzus hiányában egy társadalom sem működőképes. Ezen konszenzus megteremtésének fontos alappillérei a hittan és az etika tantárgyak.
A hittan és etika szakvezetőség